iliana

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Iliana - 8 december 2010 22:57

Imorgon börjar jobbet lite smått:)

Ska bli skönt att börja.

Blir så otroligt lat när jag bara går hemma.


Min missebebis har piggnat i.

Fast han är väldigt skeptiskt till allting.

Hoppas han är sig lik imorgon.


Imorgon är det även julfest i Linus klass. De ska spela upp någon pjäs:)

Linus ska vara gammeltomten:)


Lussebullarna blev väldigt goda.

Åt nog 5!st.

Usch vad jag syndat.

Nu blire till att dra åt svångremmen igen;)


God natt every body;)

Av Iliana - 8 december 2010 14:12

Vad jag menar med att jag känner mej hemsk när vi kastrerade Zigge är inte att jag inte ville göra det.

Jag tycker att det finns alldeles för många oansvariga kattägare som inte ser till så deras katter inte blir på smällen eller gör en annan katt med barn i onödan.

Jag vill absolut inte ha en katt som blir könsmogen och sen försvinner för att leta upp en katthona som är villig. Inte heller vill jag ha en katt som markerar revir inne.

Jag ser inte något bra med att låta en katt behålla kulorna, om man inte ska använda den för avel. Och då ska det vara seriöst! Rasuppfödning! Det finns så många oönskade katter där ute, som man kan ta hand om istället för att sätta en massa kattungar till världen i onödan.

Det är katterna som lider!

Det hela handlar mest om att söva ner och operera.

Det tycker jag är jobbigt.

Både på människor och djur.


Av Iliana - 8 december 2010 13:17

Barnen missade bussen i morse igen.

Gjorde i och för sig inte så mycket eftersom jag ändå skulle till vetrinären.

Så det blev att slänga sig i bilen utan frukost och telefon glömde jag med. Jag glömde till och med dra ut motorvärmarkabeln, så den hade tydligen legat långt ner på gården:(  Jag hade i alla fall både barnen och katten med:)

Var ju tvungen att komma ner till Idre fort så Emelie kom med bussen till Särna.

Vi hann:)


Nu ligger min lilla missebebis på toan och sover:(

Tänk vad hemsk jag (vetrinären) är som kapar kulorna på honom, stackarn.

Fast jag vill ju ha honom kastrerad, men det är så hemskt när man tänker efter.


Nu bakar jag lussebullar, känner mej såå duktig:)

Jag tycker ju om att baka, men det går i perioder när jag bakar supermycket och sen ingenting.

Ska försöka hinna med att baka stomp innan jul oxå:)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards